dani

Alla inlägg under maj 2011

Av Daniella Holmberg - 31 maj 2011 13:25

Gick upp väldigt tidigt på min lediga dag :) 

Gick ner till stan med Mikaéla :) 

Hade super trevligt och jag hittade mycket bra saker.

Blev frukost på Günters, fralla och kaffe <3

Sen blev de mer stad och sen 

pizza och en öl till maten i den underbara solen :)

Nu är verkligen vädret perfekt, kan hålla i sig tycker jag.

Har inte hänt så mycket sen jag skrev sist

umgåtts med nära och kära <3

Färgade håret igår men får fixa till de idag känner jag ^^

Blev bara slingor längst upp på huvudet, så kan man ju inte se ut.

HAHAHA!

Nu ska jag vänta på att solen kommer till balkongen sen blir det solning

tills Mikaéla kommer hem från mötet :)


♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥

Puss&Kram

Av Daniella Holmberg - 28 maj 2011 19:09






   Jag va tvungen att göra någonting gott 

och gott va förnamnet.

   Inte för att skryta men det va nog fan i mej det godaste jag har ätit.

Fick skyhöga poäng av Gabriel också! <3


♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥

Puss&Kram

Av Daniella Holmberg - 28 maj 2011 18:08

Kräftstjärtsmörgås med mango
4 person(er)


Ingredienser

4 st skivor vitt bröd, gärna ciabatta
1 st fryst majskolv
4 st salladslökar
½ mango
1 st romansallad i kruka

Kräftröra:

380 g kräftstjärtar i lag
½ st liten rödlök
1 st salladslök
1 dl mangopuré (barnmat)
2 krm curry
2 krm sambal oelek
½ tsk färsk ingefära, riven
1 tsk färsk koriander, hackad
2 krm salt

Tillagning:

1. Kräftröra: Låt kräftstjärtarna rinna av. Skala och hacka rödlöken.
Skölj och skär salladslöken i tunna skivor på snedden.
2. Blanda kräftstjärtar, röd- och salladslök, mangopuré, curry, sambal oelek, 
ingefära, koriander och salt.
3. Koka majsen enligt anvisningen på förpackningen.
Lägg ner de fyra salladslökarna när det återstår 1/2 minut av koktiden.
Dela majsen i 4 bitar. Skala och skär mangon i klyftor.
4. Bred smör på bröden och lägg på sköljda salladsblad, kräftröra, 
majs, salladslök och mango.
Av Daniella Holmberg - 28 maj 2011 17:28

Har jobbat väldigt mycket denna veckan, 

vilket har varit jätte kul. 

Jag va ledig i Torsdags så jag passade på att äta en god frukost

Och att åka in till Borås för att träffa Robin.

Först gick vi en sväng i stan och sen åkte vi in till Knalle.

Vi skulle fika först men Susanne fick syn på cubus och H&M.

Mumma!!

Hittade bara tre saker faktiskt,

riktigt förvånad blev jag.

Vi hade super kul och som vanligt skrattade vi hela tiden.

Sen kom Adam och hämtade mig så åkte vi till Dalum.

Super trevligt där ute som alltid <3

Jobbade igår också,

blev sjuk på jobbet och höll på att svimma så

fick gå hem en stund tidigare.

  Medlidande leder till god mat  

Skulle jobbat idag men jag vågade inte resa mig imorse.

Mådde inte bra alls,

efter ett långt bad kändes de i alla fall lite bättre.

Sen kom sötisen min med blommor <3

Så nu känner jag mig mycket bättre men inte helt bra än.

Länge sen man fick blommor <3

      Nya hårspännet/brosch    

Imorgon är det morsdag och mammas present är inte här än,

blir en snabbpresent imorgon och så får 

hon den riktiga i veckan <3


♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥

Puss&Kram


Av Daniella Holmberg - 26 maj 2011 22:58

Har haft den bästa dagen på läääänge,

tackar alla er som har variit med.

Jag har fått träffa alla mina favorit personer och liten till.

Väldigt dålig på att skriva nu för tiden känner jag.

Lite svårt nu när man har jobb,

imorgon blir det jobb mellan 6-15 :)

Sen blir det Borås för att först shoppa lite med Robin,

Hittade mycket fint idag men är inte helt nöjd ännu.

Har lite att tänka på över natten också,

får väl se vad jag bestämmer mig för.

Senare på kvällen blir det utgång för att fira lilla Robin <3

Får se vart natten slutar, beror på om Diana följer med eller inte.

Har bestämt möte med Systeryster i nästa vecka också <3

UNDERBART !!! <3

Nu ska jag bada snabbt sen blir det sova om man hinner det ..


♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥

Puss&Kram

Av Daniella Holmberg - 24 maj 2011 14:31

Har jobbat idag igen (: 

Helknäpp dag detta asså,

först fick jag världens migrän från ingenstans sen så sluta hörseln på

vänster öra fungera, de bara pep och gjorde skit ont.

Nu är jag i alla fall hemma, ska städa undan i mitt rum eftersom jag inte 

kunde hålla de städat så länge.


Vill passa på att gratta min underbara vän Robin 

som fyller år idag :)

Hipp Hipp Hura Hura Huuraaaa!!!


Imorgon blir det Borås för att fika med Robin,

ev shoppa lite och träffa Diana <3

Saknar er mina underbaringar <3


♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥

Puss&Kram


Av Daniella Holmberg - 23 maj 2011 19:20

Helt slut efter denna dagen,

jobb, tvätt, städning och träning. 

Och självklart så har jag gjort Tzatsiki, just lööööw it! <3

 

Mumma!!! 

Jävla rivjärn xD

Nu blir det duscha ;D Sen soooova <3


♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥

Puss&Kram


Naked.mp3&skin=sheep&dllink=http://www.hulkshare.com/8kvt3syk5ujf" />

Av Daniella Holmberg - 23 maj 2011 14:31

Sov 2 timmar inatt men jag har hållt igång BRA ändå.

Gick upp 4.30 fixade iordning mig och tog en omväg till jobbet för att vakna till.

Funkade sådär men sen fick jag i mig kaffe och croissanter då blev jag piggare.

Efter jobbet köpte jag hem mjölk till moster och GICK upp för

mount everest(ulricehamns backen).

Tog av mig sminket och satte på mig mjukisbyxor <3 UNDERBART!!

Sprang ner till tvättstugan och slängde in två maskiner tvätt,

så nu kan jag ta de lugnt i en halvtimme sen ska man ner och

hänga tvätt och slänga i mer tvätt. Tvätt,tvätt och tvätt.

Har planerat denna dagen i minsta lilla detalj,

tidigt i säng också eftersom man ska upp och jobba 7.15-14.00 imorgon :)

Blir en sväng på stan imorgon med och på Onsdag

ska jag till Borås och träffa min älskade och saknade vän Robin.


♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥S♥

Puss&Kram


Hollywood.mp3&skin=sheep&dllink=http://www.hulkshare.com/mkxqcu9f8bx7" />

Presentation


Liten tjej i en stor värld, eller?

Fråga vad du vill

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Senaste inläggen

Översättning

Skriv i min gästbok

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards